Web Sitenizin Diğer Siteler Kadar Ziyaretçisi Olmamasının Muhtemel Sebepleri
Sizin sayfanız belirli bir ziyaretçi oranına sahip olmak için bu kadar zorluk çekerken diğer sitelerin nasıl bu kadar fazla ziyaretçilerinin olduğunu hiç merak ettiniz mi?
Çok bilinen bir sayfaya girip bu işin sanki çok kolaymış gibi yansıtıldığını gördüğünüzde sinirlerinizin bozulması normaldir. Peki, bunu başarmayı o kadar kolay gösteren şey nedir? Gün be gün ilgi çekici içerikler oluşturarak kitleleri kendilerine çekmeyi nasıl başarıyorlar? Bir şeyleri başarabilmek zaman istediğinden, ürününüzü başarıya ulaştıracak olan şeyin bu konuda ne kadar azimli ve tutkulu olduğunuzun belirleyeceğini unutmayın. Eğer sizde istek ve heves uyandırmayan bir şey yapıyorsanız, kendinizi yok saymış olursunuz ve başarıya ulaşmanız da aynı oranda zorlaşır. Bu sebeple atmanız gereken ilk adım tutkulu olduğunuz bir iş üzerinde çalışmaktır. Günümüzdeki teknolojik gelişme ve değişimlere uyum sağlayabilmek için, oturup yapmanız gereken şeylerin bir listesini çıkarmanız gerekebilir.
Beyin fırtınası:
Çalışmayı bir yana bırakın ve yapmayı isteyeceğiniz şeyleri düşünün. Film izlemek, kitap okumak ya da belirli bir konu üzerinde daha fazla şey öğrenmek bunlardan biri olabilir. Yetenekli bir eleman mı olmak istiyorsunuz yoksa yönetici mi? Ellerinizi kullanarak çalışmak sizin için önemli mi? Öncelikle kendinize bu gibi sorulardan bir liste oluşturun. Listedeki maddelerin ilgi alanlarınıza uygun olmasını göz önünde bulundurun. Bunu yaptıktan sonra hobilerinizin ve ilgi alanlarınızın deneyim ve çalışma becerilerinizle kesiştiği noktaları saptamak zekice bir adım olacaktır. Eğer bir kesişim noktası varsa, bu yolculuğa nereden başlayacağınız hakkında bir fikriniz var demektir.
İçerik oluşturma:
Başarıya ulaşmak için sadece iyi bir fikre sahip olmak yeterli olmayacaktır. Eşsiz, itibar edilen ve ilgi çekici içerikleri oluşturarak kitlenize hitap edebilmek bu yolda esas alınmalıdır. Eğer insanların ilgisini çekecek içerikler oluşturmak istiyorsanız, bu içerikleri yayınlamadan önce biraz zaman ayırın böylece içeriği en iyi şekilde düzenlemek için gereken süreye sahip olabilirsiniz. Ayrıca içerik paylaşımına başlamadan önce hangi yolu izleyeceğinizi, hangi konu başlıkları ve temalar üzerine içerik oluşturacağınızı da iyi düşünün. Eğer sosyal medya üzerinde içeriklerinize dikkat çekmeyi başarırsanız, kitlenizin etkili bir şekilde genişlemeye başladığını göreceksiniz.
Arama motorları için optimizasyon yapmak:
Olabildiğince kaliteli ve faydalı bağlantılar kullandığınızdan emin olun. İçeriğinizi arama motorları için değil, kullanıcılarınız için yazın. Fakat yine de anahtar kelime kullanımını ihmal etmeyin. Çünkü bu kelimeler Google gibi arama motorlarına sitenizin ve içeriğinizin ne hakkında olduğu ile ilgili iyi bir izlenim verecektir. Web sayfanız ne kadar basit olursa olsun içerikler okuyuculara yararlı olacak kalitede olmalıdır. Son olarak da Twitter ve Facebook ağlarında hesap açarak sayfanızı tanıtabilir ve başarıya ulaşmada önemli bir adım atabilirsiniz.
Yukarıdaki adımları uyguladığınız sürece daha itibarlı bir web sayfasına sahip olabilirsiniz.
Aynı durum işletmeler içinde geçerlidir. İşletmeler yaşayan varlıklardır. İsimleri ve kimlikleri vardır. Yukarıda “Beyin Fırtınası” başlığında geçen koşulları işletmeniz için uygulayın. Markanızın sosyal yönlerini keşfedin. Ürettiğiniz içeriğin işletmeniz için ziyaretçilerinize faydalı bilgiler sunarken, sosyal medyada sunulduğunda takipçilerinizin ilgileneceği şeyler hatta üzerinde espri yapılabilir şeyler olmasına çalışın.