Marka Kimliği Tanımı ve Geliştirilmesi Konusunda 5 Öneri
Eğer bir şişe suyu belli bir ad altında satabilme gücüne sahipseniz, marka kimliğiniz ile her şeyi pazarlayabilme gücüne sahipsiniz demektir. Reklam yapma ve marka kimliği gelişimi kavramları tüketicilerin marka ve ürün arasındaki farkı yanlış anlamaları gibi boyutlara varabilmektedir. Bunun yanı sıra şirketler de tüketim ürünleri ve marka adı arasındaki farkı kavramakta başarısız olmaktalardır. Satmak istediğiniz ürünler müşterilerinizi, önlerine sürdüğünüz ürünle ilgili bilgilendirir. Fakat marka kimliğiniz sizi rakiplerinizden farklı kılan şeyi ve rakiplerinize kıyasla neden sizin seçilmeniz gerektiğinizi açıklar. Bu da marka kimliği sistemlerinin başarısız olmasının temel sebeplerinden biridir.
Aşağıdaki bu konuda yaşanan başarısızlık faktörlerine dikkat ederek bunlardan kaçınabilirsiniz:
1) Ürün ve marka kimliği karmaşası
Eğer marka kimliği sisteminin sadece basit bir üründen ibaret olduğunu düşünüyorsanız siz de bu kavramların oluşturduğu yanıltıcı tuzağa düşmüşsünüz demektir. Marka kavramı, tüketilmek üzerine üretilen bir üründen çok daha fazlasıdır ve yapısal bir değer taşır. Örneğin ünlü bir fast-food restoranı hiçbir etiket olmaksızın hamburger satsaydı bunu McDonald’s gibi marka kimliği olan firmalar yerine tercih eder miydiniz? Marka kimliği bir işletmenin standartlarını, ürün ve hizmet kalitesini belli eder.
2) Hızlı yoldan para kazanma isteği
Her kurumun ilk hedefi olabildiğince fazla gelir elde edebilmektir fakat uzun vadeli ve doğru bir strateji olmadan bir marka kimliği sistemi oluşturmanız mümkün değildir. Bir kurumun ilk hedefi geçici ve çabuk yollarla para kazanmak olursa bu aç gözlülük en sonunda başarısızlığa yol açacaktır. Müşteri kitlenizle uzun vadeli bir iletişim kurmadığınız sürece, marka kimliğiniz çökmeye gittikçe yatkın hale gelecektir.
3) Beklentileri karşılayamamak
Pek çok üreticinin başarıya ulaşamamasının sebeplerinden biri de müşterilerinin beklentilerini karşılayamamalarıdır. Eğer tüketicileriniz belli oranda bir kalite ve deneyim talep ediyorlarsa, bunu karşılayamamak şirketinizi büyük bir tehlikeye atacaktır.
4) Zamana ayak uydurmada çok geç kalmak
Teknolojik gelişmelerin dur durak bilmeyen bir yol olduğu tartışılamaz bir gerçektir. Ayrıca her geçen sene tüketicilerin tercihleri ve zevkleri değişmektedir. Bu sebeple markaların ürünlerini ve hizmetlerini hedef kitlenin arzu ve isteklerine göre güncel tutmaları esastır. Yeniliklere ayak uydurmada yavaş olduğunuz için rakiplerinizin sizi geçmesini istemezsiniz. Örneğin Apple, Android ile olan rekabetin zorlu olacağını fark ettiğinden teknolojisini pazar talebine göre güncel tutmaktadır.
5) Şirketin ana faaliyet alanından sapmak
Coca-Cola’nın araba satmaya başladığını hayal edin. Biraz uçuk kaçardı değil mi? Bir markanın esas görevlerinden biri de alakasız alanlara sapmaktansa ana faaliyet alanına odaklanabilmesidir. Eğer bütün ürünleriniz için aynı marka kimliği sistemini kullanırsanız başarısızlığa uğrama şansınız artacaktır.
Daha fazla bilgi için profesyonel marka kimliği ve kurumsal kimlik tasarımı çalışmalarımız ile ilgili sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.