Marka Kalitesi Nasıl Arttırılır?
Marka, tüketici üzerinde olumlu bir etkisi olan ve beraberinde tüketicinin farkındalığını olumlu şekilde arttıran oldukça önemli bir araçtır. Markanın kalitesini arttırmak için işletmeler tarafından genel olarak kullanılan bir kaç yöntem bulunur. Marka kalitesinin arttırılmasına yönelik yöntemlerden ilki, hat yani dizin yayma metodudur. Bu metot markanın mevcutta bulunan ürününü yeni bir tat veya yeni bir ambalaj ile piyasaya sürmesi şeklinde uygulanır. Söz konusu bu metot risk ve maliyet oranı düşük olması sebebi ile en çok kullanılan yöntemdir. Yayma metodu olarak adlandırılan diğer metot’da ise mevcut olan markanın yeni bir ürün üzerinde kullanılması esas alınır. Bu metot yeni bir marka yaratmak kadar maliyetli olmaksızın tüketicinin dikkatini de kolaylıkla çekicidir. Beraberinde marka yayma ile oluşturulan bu ürünün reklam altyapısı da hazırlanırsa normale oranla çok daha fazla etkili olacaktır.
Marka kalitesi arttırmanın yöntemlerinden bir diğeri ise yeni marka metodudur. Yeni marka yöntemi isimlendirilmesindende anlaşılacağı üzere yeni bir ürün beraberinde yeni bir markanın oluşturulmasıdır. Başka bir metot ise çoklu markalama metodu olarak adlandırılır. Çoklu markalama metodu aynı ürün grubunda farklı alıcı gruplarına ulaşabilmek için birden fazla marka ile ürünün satışa çıkarılmasıdır.
Marka değerini arttırmak için ciddi öneme sahip bir diğer koşul ise tüketicinin dinlenmesidir. Marka sahibinin tüketiciyi dinlemesi ve kullanıcı deneyimini analiz etmesi son derece önemlidir. Çünkü üretilen mal veya hizmet tüketicinin istekleri ile doğru orantıda olmalıdır. Sonrasında ise rakamsal değerlerin dışında tüketici ile duygusal bir bağ kurulması gereklidir. Markanın öncelikli olarak kalbe hitap etmesi tüketicinin farklı önceliklerini belirlemesi için önemlidir. Yani kısacası marka tüm duyu organlarına hitap etmelidir. Bir lamba markası şeklinde konuyu örneklendirdiğimizi varsayarsak ilgili markanın mağazasında ışıklandırma ve ambiyansa dikkat edilmesi gerekirken, bir restoran işletmesinde ise içerideki kokuya ve temizliğe öncelikli olarak özen gösterilmelidir. Bu koşulların sağlanmaması durumunda marka istediği kadar değerli olsa da gün geçtikçe değerini kaybetmeye mahkum olacaktır. Marka kalitesinin arttırılması ve belirginleştirilmesi için yapılacak son pratik uygulama ise mesajını/sloganını sürekli şekilde tekrarlamaktır. Markanın mesajını doğru bir biçimde sunması ve tekrarlaması ile tüketici bu ürünü veya hizmeti her satın aldığında bilinç altı bunu doğrulayacak ve kendi içerisinde ön plana çıkaracaktır.
Marka kalitesini arttırmak için güven algısı da yukarıdaki yöntemler ile birlikte uygulanmalıdır. Günümüzde dijital medyanın olanakları ile bu konunun işlenmesi artık çok daha kolay hale geldi. En etkili yollardan biri ise sosyal medya araçlarının doğru şekilde kullanmaktır. Sosyal medya üzerinden oldukça geniş kitlelere ulaşarak bu kitlelerin bilinç altına markanızın izini bırakabilirsiniz. Dijital medyada etkileşim olarak adlandırılan yöntemin temeli yayılmacı bir politika esasına dayanır. Şayet sosyal medya üzerinden etkileşime girdiğiniz kitlenize düzgün ve kaliteli mesajlar verirseniz orta ve uzun vadede mutlaka karşılığını alırsınız.