E-postalarınızın Spam olarak algılanmaması için ne yapmalısınız?

Kornea > Genel  > E-postalarınızın Spam olarak algılanmaması için ne yapmalısınız?

E-postalarınızın Spam olarak algılanmaması için ne yapmalısınız?

E-posta, pek çok iş sektörü için en etkili pazarlama araçları arasındadır ve bu fırsatın da e-postalarınızın istenmeyen postalar olarak adlandırılan spam kategorisine girmesi ile engellenmesi sizin için büyük bir sorun olacaktır. Spam e-postaları ve e-posta hizmeti veren sunucular arasındaki savaş arttıkça, gelen kutusuna ulaşabilmek ve okuyucuların dikkatini çekebilmek de bir o kadar zorlaşıyor. Ticari e-postaların %25’i gelen kutusuna ulaşmayı başaramıyor ve spam klasörüne düşüyor ya da bu e-postaların alımı tamamen engelleniyor. 6 ay önce ise bu oran %20 idi. Yani bu da bu oranın gittikçe artmakta olduğunu gösteriyor.

Küçük işletmelerin e-posta alıcısı listeleri gönüllü katılımcılardan oluşsa bile, atılan e-postalar spam filtrelerine ters düşebiliyor. E-posta pazarlamasında yeni olan pek çok kişi ise sadece insanların bağlantılarına tıklamasını ve satın almasını umarak yanlış bir adım atıyorlar. Fakat sonunda bu e-postalar öfke dolu yorumlar alıyor ve spam olarak işaretleniyor ya da engelleniyor.

Fakat doğru adımı atarak müşteri kitlenize ulaşmak ve bu durumdan kaçınmak için kendiniz geliştirmek sizin elinizde. Aşağıdaki tüyoları uygulayarak buna başlayabilirsiniz:

Ününüzü arttırın:

Spam filtreleri e-posta içeriği ile yakından ilgilenir ve ‘Viagra’da inanılmaz fiyat’ tarzında neredeyse her bireyin istenmeyen e-postalar klasöründe bulunan spam niteliğindeki e-postaları cezalandırır. Fakat uzmanlar, artık bu filtrelere göre gönderici itibarının ve bilinirliğinin daha önemli hale geldiğini belirtmişlerdir. Aynı şekilde alan adınızdan ya da IP adresinizden ötürü kötü bir itibara sahip olmanız da e-postalarınızı gelen kutusuna girmekten alıkoyacaktır. Hotmail, Gmail ve Yahoo Mail gibi e-posta hizmetleri gönderici itibarını belirleyen belli başlı araçlar kullanmaktadır. Bunu belirleyen en önemli faktörlerden biri de kullanıcıların şikâyet ve rahatsızlıklarıdır. Spam butonuna tıklayan kullanıcılar bu istenmeyen e-postalar için sistemlere rapor gönderebilmektedirler. Eğer aynı gönderi üzerine 1000’den fazla şikayet gelirse, mesajlarınız tümden yasaklanacak ve engellenecektir. E-postalarınızın alıcılarınıza ulaşmaması da size zarar verebilir. Spam klasörüne bir kere düştünüz mü geri çıkmanız zor olabilir. Bunun için de alıcılarınızın e-postalarınızın ‘spam değil’ olarak işaretleyerek sunuculara rapor göndermelidir.

E-posta listenizi temiz tutun

İnternet hizmet sağlayıcıları, değersiz e-posta listelerine sahip göndericileri cezalandırma eğilimindedir. Spam tuzakları ve sahte hesaplar barındıran e-posta listeleri satın almayın ve ticari nitelikte e-posta almak istemeyen alıcılarınıza bu e-postaları göndermeyin. Çünkü bu bireyler satın almaktansa e-postalarınızdan yakınmaya daha eğilimli olacaklardır.

Kaliteli bir e-posta alıcı listesi oluşturmak zaman alıcı olabilir ama sonunda sizden e-posta almaya gönüllü olan gerçek bir müşteri kitlesine ulaşabileceksiniz. Müşterilerinizin e-posta adreslerini sorarken sizden ne tarz e-postalar almak istediklerini de öğrenin. Eğer pazarlama e-postaları yerine bildiri niteliğindeki e-postalarınızı almak istiyorlarsa bu kararlarına saygı duyun ve itibarınızı riske atmayın. Ayrıca e-posta listenizi kitlelerin beklentilerine göre ayırmak işinizi kolaylaştıracaktır. Abonelikten çıkan bireyleri düzenli olarak listeden kaldırarak listenizin temiz kalmasını sağlayın. Bunun için de gerekirse alıcılarınıza e-posta göndermeye devam etmek için izin isteyen bir e-posta gönderin ve sadece olumlu cevap verenleri listenizde tutun.

İçeriğinizi bileyin:

Spam içeriklerin spam filtrelerini tetiklemesi yalnızca %17 oranındadır fakat e-posta pazarlamasında yeniyseniz ya da itibarınızı arttırmak için daha erkense spam klasörüne düşme olasılığınız daha yüksek olacaktır. Ayrıca sinir bozucu ve gereksiz mesajlar alıcılarınızın sizi spam olarak işaretlemesine sebep olabilir. Bu sebeple mesajlarınızın kitlesini belirlerken dikkatli olun.

Profesyonel yardım alın:

İş ticari e-postaya geldiğinde sayıların büyük bir gücü vardır. Aylık 50,000 ve daha fazla e-posta gönderimi internet hizmeti sağlayıcıların uygun göndericileri tanımlamasında büyük bir etki gösterir. Eğer bu kadar fazla e-posta göndermiyorsanız diğer göndericilerle aynı sunucuyu kullanarak ya da tanınan bir e-posta hizmetini kullanarak ortaklık kurabilirsiniz. Pazarlama araçlarını kullanmak gönderici sıralamanızı arttırabilir ve listenizi yönetmenize yardımcı olabilir. Diğer türlü istediğiniz hedefe ulaşmakta zorlanarak spam klasörüne düşmekten kaçınamayabilirsiniz.

korneacomtr

Logo tasarım, kurumsal kimlik tasarımı, marka tescili ve web tasarımı alanlarında başarı ile sonuçlandırılmış projeler ile mutlu müşteriler ve nitelikli işler üretme peşinde olan reklam ajansı.

Henüz bir yorum bulunmamaktadır.

Yorum yapın

Yorum
Adınız
E-Posta
Web Siteniz