Online Satışlar Nasıl Arttırılır?

Kornea > Sosyal Medya Yönetimi  > Online Satışlar Nasıl Arttırılır?

Online Satışlar Nasıl Arttırılır?

Herkes bir listede iyi bir dereceye sahip olmak ister. Online satışları arttırmak da bu hedeflerinize ulaşmanızda kritik bir önem taşıyabilir.

E-ticarette online satışları arttırmak

Online satışları arttıran faktörler kaynaktan kaynağa değişmektedir. Bu makale size online satışlarınızı nasıl arttıracağınızı ve bunu yaparken nelerden kaçınmanız gerektiğini gösterecektir. Online satışlarınızı arttırmanızı sağlayabilecek kesin maddeler ya da rehberler bulunmuyor fakat aşağıda verilecek olan faktörleri göz önünde bulundurarak bu yola başlarken büyük bir adım atabilirsiniz. Her işletmenin faaliyet alanları birbirinden farklı ve verilecek çözümler de buna bağlı olarak değişebilir. Bu sebeple size verilecek faktörler her alanda az çok işe yarayabilecek unsurları barındırmaktadır. Doğru bir şekilde uyguladığınızda da sonuçlarını başarılı bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu (SEO)

SEO göz önünde bulundurmanız gereken en önemli faktörlerdendir. Eğer sayfanız yeterli optimizasyona sahip değilse bu iş kendiliğinden gerçekleşmeyecektir ve organik aramalarda da size erişilmesi zorlaşacaktır. Eğer sitenize erişilemezse ve arama sonuçlarında rakiplerinizin gerisinde kalırsanız başvuracağınız çözüm seo yani arama motoru optimizasyonu olmalıdır. Etkili ve öznel içerikler paylaştıktan sonra anahtar kelimeleri optimize ettiğinizden emin olun.

E-posta pazarlamasına başvurun.

Yapılan bir araştırmaya göre pazarlama e-postaları alan tüketicilerin %60’ı mağazadan direkt olarak satın alım yapmaya daha eğilimli olmaktadırlar. Dahası, tüketicilerin yalnızca küçük bir kısmı pazarlama e-postaları sebebiyle satın alımlarını azaltmaya eğilimli oluyorlar. Aynı araştırmaya göre bu eğilim satışların artmasını da doğru oranda etkilemektedir. Çin’de yapılan bir araştırmada tüketicilerden %75’inin aldıkları ürünleri pazarlama e-postaları aldıktan sonra gerçekleştirdiklerini gösteriyor.

Çevrim içi ve çevrim dışı alanlar arasındaki etkileşim tek yönlü değildir. Yapılan başka bir araştırmaya göre tüketicilerin pek çoğu e-posta yoluyla mağazalardan ve pazarlama ekiplerinden bilgilendirici e-postalar almak istemektedirler. Tüketicilerin bu kanallarda giderek etkin bir rol oynaması yeni bir şey değildir. Fakat perakendecilerin bu durumdan en iyi derecede yararlanabilmeleri için bütünlüğü sağlamaları ve bu kanalları düzenli aralıklarla takip etmeleri gerekmektedir. Eğer perakendeciler e-postalarının mağaza içi satışlardaki etkisini bilirlerse e-posta listelerini düzenleyebilir ve yeni pazarlama fırsatlarını daha iyi yollarla değerlendirebilirler. Bunu başarabilmek için de büyük bir pazar stratejisi ve uzmanlığa değil, yeterince istekli olarak yatırım yapmanız ve piyasayı takip etmeniz yeterlidir.

Daha iyi bir arama motoru sıralaması edinebilmek için Google+ kullanın

Google+’ın önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu da sadece yerel işletmeler için geçerli değildir. Her ne zaman Google+ üzerinde biriyle iletişime geçseniz, kendinizinki de dâhil olmak üzere paylaştığınız web sayfaları arama sonuçlarında daha yüksek bir sıralama edinmektedir. Bu da Google+ üzerinden hedef kitlenizle iletişime geçerek ürün sayfalarınızı paylaşabileceğiniz ve ürününüzle alakalı anahtar kelimeler aratıldığında da arama motorunda daha üst sıralamalarda görünebileceğiniz anlamına geliyor.

Müşterilerinizi ürünlerinize yönlendiren içerikler oluşturun ve paylaşın

İş sosyal popülerliğe geldiğinde içerik esastır. Eğer sosyal medya üzerinden satış yapmak istiyorsanız ziyaretçilerinizi ürünlerinize yönlendirebilecek yararlı içerikler oluşturduğunuzdan emin olun. Sosyal medya sitelerinden gelen ziyaretçileriniz paylaştığınız içeriklere ulaşabilir ve bu da sizin için daha fazla satış yapma anlamına gelebilir!

Ürünlerinize ilgi çekici görseller ekleyin          

Pinterest gibi görsel paylaşımın yapıldığı sosyal medya sitelerinde diğer sosyal ağlara kıyasla daha fazla trafik ve satış olmaktadır. Çünkü Pinterest gibi alanlardan ürününüze görsel olarak da ulaşılabildiği gibi kullanıcılar ürün sayfanıza da direkt olarak yönlendirilebilirler.  Bunu etkili bir şekilde kullanabilmeniz için tek yapmanız gereken ise ürünlerinizi tanıtan ilgi çekici ve etkileyici görseller kullandığınızdan emin olmaktır.

Güvenilir müşteri hizmetleri: İnsani tarafınızı gösterin

Sitenizi oluştururken iletişim bilgilerinizi vermeniz şarttır. Böylece müşterileriniz markanızın arkasında gerçek bir birey olduğunun farkında olacak ve ihtiyaç anında iletişime geçebilecekleri bir kişinin olması da onlara güven duygusu verecektir. Online ticareti arttırmada müşterilerinizi sizinle iletişime geçmeye teşvik etmek kritik bir önem taşır. Müşterilerinizi tekliflerinizden ve promosyonlarınızdan haberdar etmek için bildiri niteliğinde içerikler oluşturduğunuzdan emin olun.

Derinlemesine içerik ve kapsamlı bilgi paylaşımı

Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları online ticaret sitelerini takip ederek karar verme süreçlerinde onlara yardımcı olabilecek ürün araştırmaları yapmaktadırlar. Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili vereceğiniz bilgiler eksiksiz ve olabildiğince yararlı detaylara sahip olmalıdır. Ürün fotoğrafları, müşteri yorumları ve eleştirileri gibi içerikleri lehinize kullanın. SSS yani sıkça sorulan sorular bölümüne sahip olduğunuzdan emin olun. Unutmayın ki bir kişi aynı soruyu size sorduysa, diğerleri de sorabilir ve bu soruların da yanıtını sizden bekleyebilir.

Dürtüsel satın alımları arttırın

Ürün ve içeriklerinizi içgüdüsel alımı teşvik edecek şekilde tasarlayın. Önerilerin gücü online satışlarınızı arttırabilir. Ürünlerinizi belli kategorilere dahil edin. En çok beğenilen ve bağlantılı ürünleri kullanıcılara önermek, satışlarınızda gözle görülür bir artış yapacaktır.

Müşteri bağlılığını ödüllendirin

Bağlılık tablosunun online başarınızı arttırmada iyi bir seçenek olup olmadığına karar verin. Müşterilerinizin fikirlerine ve geri bildirimlerine önem verin ve onlara değerli olduklarını hissettirin.

Online fiyatları özel fırsatlara çevirin

Online satış fiyatlarınızı rekabet ortamına göre ayarlayın ve alıcılarınızın ilgisini çekebilecek ve aynı anda da size finansal olarak zarar vermeyecek şekilde düzenleyin. Vereceğiniz mesaj açık olsun ve ‘ucuz’ gibi terimlerin kullanımından kaçının. Bunun yerine vermek istediğiniz mesajı daha uygun bir dille belirtin ve kitlenizin ilgisini sunduğunuz fırsatlara çevirin.

Büyük ölçekli siparişlere ücretsiz kargo olanağı sağlayın

Kargo ve teslimat ücretlerinizi açıkça belirtin ve kitlenizin yaptıkları harcamaları arttırmaya yöneltin.  Belirli ölçekteki siparişlerin teslimine ücretsiz kargo fırsatı sunarak onlara fazladan yapacakları harcamaların avantajlarını gösterin.

Sosyal medya e-Ticaret’i arttırır

Sosyal medya günümüzde oldukça yoğun bir trafiğe sahiptir ve bu alanın doğru kullanımı satışlarınızı büyük bir oranda etkileyebilir. Twitter, Facebook veya LinkedIn gibi ağlar aracılığıyla etkileşime geçtiğinizden ve olabildiğince takipçi edinebildiğinizden emin olun. Markanız ve ürünlerinizden sosyal medya üzerinde söz edilecektir. Kitlenizi belirledikten sonra onlarla ne şekilde ve hangi alanda iletişime geçebileceğinize karar verin ve size en uygun sosyal ağı seçtiğinizden emin olun. İnsanları kampanyalarınızdan, yeni ürünlerinizden ve hizmetlerinizden haberdar edin.

Sosyal medya da özel indirimlerinizi paylaşın

Sosyal medya kitlenize değer gördüklerini hissettirerek satışlarınızı arttırın. Sıklıkla belli bir sosyal ağa özel kampanyalar ve indirimler oluşturun. Böylece kitlenizin ilgisini çekebilir ve ürünlerinizin kampanya dışında da tanınmasını sağlayabilirsiniz.

korneacomtr

Logo tasarım, kurumsal kimlik tasarımı, marka tescili ve web tasarımı alanlarında başarı ile sonuçlandırılmış projeler ile mutlu müşteriler ve nitelikli işler üretme peşinde olan reklam ajansı.

Henüz bir yorum bulunmamaktadır.

Yorum yapın

Yorum
Adınız
E-Posta
Web Siteniz