09
Nis
Sosyal Medyada Görsel İçerik Kullanmanız İçin 19 Sebep
Yorumlar
İlgi çekici fotoğraflar olabileceklerden en iyisidir. Ama bu fotoğrafları okuyucularınızdan, yöneticilerinizden ve müşterilerinizden daha çok seven bir diğer kesim ise pazarlamacılardır. Bu da oldukça doğal bir şeydir çünkü görsel içeriği kucaklayan pazarlamacılar daha fazla okuyucu, takipçi ve müşteri çekebilmektedirler. Bunun sonucunda da gelir elde ettiklerini de atlamamak gerek.
Görsel içerik konusunda ne kadar usta olursanız olun aşağıda söz edilecek 19 istatistik bu konuda bir izlenim edinmenize yardımcı olacaktır.
Pazarlamanızda görsel içerik kullanmanızı sağlayacak 19 büyüleyici istatistik
- İnsan beynine aktarılan bilgilerin %90’ı görseldir ve bu görseller de yazılı içeriklere kıyasla 60.000 kat daha hızlı idrak edilir.
- İnsanların %40’ı görsel içeriklere yazılı içeriklere kıyasla daha iyi yanıt verir.
- İnsanların %46,1’i web sayfası tasarımının şirketin güvenilirliğinin fark edilmesinde bir numaralı ölçüt olduğunu belirtmiştir.
- İnfografik kullanan yayıncılar diğerlerine kıyasla ortalama %12 daha fazla trafik akışı sağlar.
- Video içerikleri, yazılı içeriklere kıyasla 3 kat daha fazla bağlantı yayılımı gösterir.
- Görsel içerikler katılımı arttırır. Facebook’un tanıtımından bir hafta sonra markaların görsel içeriklerine katılım oranında %65 oranında bir artış görmüştür.
- Facebook’ta fotoğraflar; yazılı içerik, video ve bağlantılara oranla daha fazla beğeni, yorum ve paylaşım almaktadır.
- Pinterest hesap sahiplerinin %37’si her hafta birkaç kere, %28’i ayda birkaç sefer, %15’i günlük olarak ve %10’u da gün içerisinde pek çok sefer hesaplarına giriş yapmaktadırlar.
- Pinterest hesabı olan insanların %98’i aynı zamanda Facebook ve Twitter hesaplarının da bulunduğunu bildirmiştir.
- Pinterest iş alanındaki paylaşımlarda; Google+, YouTube ve LinkedIn’in toplamından daha fazla trafik akışı sağlamaktadır.
- Pinterest satışlarının çoğu direkt olarak site üzerinden gerçekleşmektedir. Pinterest hesabı olan insanlardan %21 bir ürünü Pinterest’te gördükten sonra satın almıştır.
- Amerika’daki internet kullanıcılarının %85’i online olarak video izlemektedir. 25- 36 yaş arası grup en çok online video izleyenlerdir. Yetişkin erkeklerin ise kadınlara oranla %40 daha fazla video izlemektedir.
- Youtube üzerinde dakika başına toplamda 60 saati geçen videolar paylaşılmaktadır.
- Bir dakika içerisinde 700 YouTube videosu aynı anda Twitter’da paylaşılmaktadır.
- İzleyiciler videoların bulunduğu sitelerde %100 daha fazla vakit geçirmektedirler.
- Mobil aygıtlardan video izlenimi 2010’dan 2011’e kadar %35 oranında artış göstermiştir.
- 25 milyon akıllı telefon kullanıcısı her ay 4 saat video akışı kullanmaktadır. Akıllı telefon kullanıcılarının %75’i telefonlarından video izlemektedir. %26’sı ise en azından günde bir kere video izlemektedir.
- Mobil video abonelikleri 2014 yılında 16 milyar dolar gelir elde etmiş ve 500 milyon üzerinde abone sayısına ulaşmıştır.
- İzleyicilerin %85’i bir ürün videosu izledikten sonra bu ürünü satın almaya daha eğilimli olmaktadırlar.