Profesyonel bir logo tasarım yaptırmak için bilinmesi gerekenler
Logo tasarım çalışması yaptırmadan önce neler yapılmalı, nelere dikkat edilmeli? Profesyonel anlamda çalışan logo tasarım firmaları nasıl bulunur? Logo tasarım fiyatları ve fiyat aralıkları nelerdir? Logo tasarımı Dünya genelinde ticari faaliyette bulunan şirketler, vakıflar, dernekler gibi tüzel bir kimliğin nitelendiği tüm alanlarda organizasyonu temsilen kullanılmaktadır. Sizde aşağıda yer alan bilgilerden yararlanarak profesyonel logo tasarımı konusunda fikir edinebilir ve bu yönde daha nitelikli hareket edebilirsiniz.
Logonun klasik tanımını yapacak olursak; asıl karşılığı amblemdir ve amblem dilimize Fransızcadan geçmiştir. Bir işin, organizasyonun, faaliyetin temel fikirlerini, karakterini ve değerlerini sembolize etmeye yarayan şekil veya şekillerdir. Direkt olarak işi, organizasyonu tanımlayabileceği gibi markanın kendi anlamı ile de yorumlanabilir.
Logo tasarımı için yukarıdaki iki farklı durumu örneklendirmemiz gerekirse; Markamızı “Kızılırmak İnşaat” olarak ele aldığımızda, bu marka için yapılacak “logo çalışması” inşaat sektöründe bulunduğundan bir yapı figürü ile temsil edilebilir. Bir diğer yandan marka kendi içerisinde bir anlam barındığından temsili bir ırmak veya akan bir su ile de farklı alternatifler oluşturulabilir.
Logo tasarım yaptırırken sizi bekleyen handikaplar
Logo tasarım süreci pek çok işletme tarafından önemsenmemektedir. Bu konuda gerekli yatırımı yapmayan işletmeler genellikle hızlı ve pratik çözümler üretmek isteyerek logo yapan firmalar yerine “logo tasarım sitesi” veya “logo tasarım programı” gibi farklı alternatiflere yönelirler. Şirket logo tasarımı ihtiyacınız olduğunda aklınıza gelmesi gereken son yöntemin bu olduğu konusunun altını şimdilik çizelim. Detaylarına ise aşağıda tekrar değineceğiz.
Bu yazıyı okuyan kişi olarak siz de “ucuz logo tasarımı” mağduru bir işletme sahibi olabilirsiniz. Çünkü şu zamana kadar yapmış olduğumuz pek çok telefon görüşmesinde müşterilerimizin çoğu, daha önceden yaptırdıkları logolardan bir şekilde memnun olmadıklarını bize ilettiler. Bu müşteriler gerek maliyet, gerekse gecikmiş yapılanma sonucunda logo tasarlatmış ve amatör çalışmalar edinerek ya memnuniyetsiz bir biçimde kullanmış yada zaman kaybı ile bulundukları noktada kalmışlardır. Bu şikayetler içerisinde en çok karşılaştıklarımız;
– “Logo tasarımı yaptırdığım kişiye ulaşamıyorum.” Durum gösteriyor ki zaten logonuzu kurumsal bir ajans ile değil, bir şahısla çözümlemeye çalışmışsınız. Muhtemelen bu kişi bir öğrenci, Mehmet abi’nin oğlunun arkadaşı veya bir dönem bilgisayarcı da çalışmış olan bir arkadaş. Logo tasarım ücretleri uygun gelmiş olabilir fakat durum gösteriyor ki “yeni bir logo” yaptırmanız gerekiyor.
– “Logo tasarımını yaptırdığım yerden dosyalarımı alamıyorum.” Bedelini ödediğiniz çalışma size aittir. Muhtemelen çalışmayı yaptırdığınız yer sizi başkasına kaptırmak istemiyor, ya da sizden ek ücretler talep etmek niyetinde. Logonuza ait dosyalar işlerinizi devam ettirdiğiniz sürece her zaman size lazım olacaktır. Bu yüzden dosyalarınızı vektörel formatları ile birlikte almayı ihmal etmeyin.
– “Fiyatı uygundu diye bir yere yaptırmıştık. Pek bizi yansıtmıyor.” Logo tasarım fiyatı hiç bir zaman birinci kriteriniz olmamalı. Markanızın kimliği sürekli değiştirebileceğiniz bir şey değildir. Size tavsiyemiz “kurumsal bir logo tasarımı” konusunda araştırma yaparken referansları incelemeniz. Ajansın daha önce yapmış olduğu çalışmalar size bu konuda en nitelikli bilgiyi sağlayacaktır. Yanlış anlaşılma olmaması adına açıklama getirelim; Bakmanız gereken referanslarda ki markaların büyüklüğü veya tanınmışlığı değil, o marka için yapılan logonun niteliğidir.
Logo tasarımı için ne kadar öderim?
Logo tasarım fiyatları değişkendir ve bunun tek bir koşulu yoktur. Burada değerlendirilmesi gereken en önemli kriter sizin bu iş için ne kadar ödemeye hazır olduğunuzdur. Öncelikle logo tek seferlik kullanıp rafa kaldırabileceğiniz veya çöpe atabileceğiniz bir ürün değildir. Müşterilerinizin markanızda ilk dikkatini çeken şey logonuz olacaktır. Yapmış olduğunuz işi ne kadar önemsiyorsanız logonuzu da o ölçüde önemsemeli ve bu yönde hareket etmelisiniz.
Logo tasarım fiyatı konusunda bazı ajanslar markaya, markanın bulunduğu sektöre göre fiyat politikası izlerken, bazı ajanslar standart bir fiyat ve hizmet şartları sunarlar. Bizim çalışma sistemimiz ise standart fiyatlandırma modelindedir.